"אני יודעת בדיוק איך הייתי מגיבה פעם: כל היופי הזה היה מכאיב ללבי. הייתי סובלת מרוב יופי ולא יודעת מה לעשות בו. ואז הייתי מרגישה צורך גדול לכתוב...לשאת עמי את כל האוצרות שאספתי..." (מתוך: השמיים שבתוכי / אתי הילסום) אתם מוזמנים לצאת אתי יחד למסע: מסע אל עולם של יצירה, של מילים, חוויות, הרהורים וחיבוטים. תוכלו למצוא כאן יצירות שלי שהתפרסמו, שנגנזו, תרגילים בכתיבה, יומני מסע ופרוייקטים שאני עובדת עליהם כרגע. כל אלה מהווים למעשה את תהליך היצירה שלי, וכולי תקווה שהוא יעורר השראה גם בכם...

יום ראשון, 26 באוגוסט 2007

ללמוד מהגדולים

בשלב מסויים בתהליך החזרה לכתיבה שלי הבנתי, שאני צריכה להיות הרבה יותר סלקטיבית לגבי מה שאני קוראת.
כמו שהבנתי שכדי ללמוד על תסריטאות אני צריכה להיות הרבה יותר סלקטיבית לגבי מה שאני רואה בטלויזיה.
כי בסופו של דבר, כך נראה, התכנים שאתה נחשף אליהם משפיעים על היצירה שלך גם אם נדמה לך שלא.
והעובדה שמאז ומתמיד הייתי תולעת ספרים אינה מבטיחה שקראתי את הספרות הנכונה.
חיים בעולם של מיינסטרים די מנעו ממני לגעת בקלאסיקות האמיתיות של עולם הספרות. לא שעד עכשיו קראתי בעיקר רם אורן (אפילו לא קרוב), אבל בכל זאת, קיים פער שהגיע הזמן להשלים.
וזה מה שהביא אותי אל הפרוייקט הבא: השלמת חסכים של ספרות קלאסית.
ולמה כל זה?
פשוט כי נדמה לי שכדי ללמוד ולהתמקצע בתחום כלשהו, צריך ללכת למקור, להיכן שהכל התחיל, ולרכוש קשת רחבה ככל האפשר של סגנונות וכילים ואז - מתוכם - לבחור את מה שהכי מתחברים אליו, וליצור את הסגנון האישי שלנו...
אז הרכבתי לעצמי רשימה ראשונית של סופרים קלאסייים והנה עיקריה לכל המתעניין:
תומאס מאן (הר הקסמים, מוות בונציה)
הרמן הסה (זאב הערבה, סידהרתא)
גתה (ייסורי ורתר הצעיר, פאוסט)
ד.ה. לורנס (הבתולה והצועני, מאהבה של ליידי צ'טרלי)
דוסטוייבסקי
טולסטוי
ריינר מריה רילקה
ג'יימס ג'ויס
ג'ק קרואק
מי שיש לו הצעות להוסיף לרשימה, או רשמים מכאלה שכבר קרא - מוזמן!

1 comments:

אסתי ירושלמי אמר/ה...

כל ספרי צ'רלס בוקובסקי.
כל ספרי בניימין תמוז.
סאראמאגו
דבורה ברון
שייקספיר כמובן
סימון דה בובואר
סארטר

וואו איזה כיף לך!